keskiviikko 14. maaliskuuta 2018

Kapteenskan vihreää



Meidän perheessä nautitaan joka päivä smoothieta. 
Yleensä smoothie kuuluu aamupalaan, mutta joskus tulee tehtyä toinen illallakin. 
Minulla on perus raaka-aineet minkä ympärille rakennan erilaisia variaatioita mielikuvituksen mukaan.
Olen niin iloinen, että rakas Welmeri tykkää näistä kanssa ja on aina innokas maistamaan uusimpia resepti kokeilujani.

Lempi vihreäni ovat ehdottomasti lehtikaali ja pinaatti.
Tässä kohtaa haluan huikata kiitokset meidän Taivassalon K-Market kauppiaalle Kristiina Koivuselle. Pyysin eräänä päivänä kaupustellessani, että saisiko kaupan valikoimiin lehtikaalta ja pinaattia. Niin vain seuraavalla kauppareissulla nämä tutut vihreät odottivat hyllyssä pääsyä ostoskoriini. Kiitos, tämä on pikkukylän charmia parhaimmillaan.

Tässä rakkaat lukijat teille yhden suosikki smoothiemme ohje.


Tuoremantelijuomaa
Vaniljaprotskujuomaa
Lehtikaalta
Avokadoa 
Hunajaa
Cocovin Chian siemeniä
Foodin Spirulina-jauhetta


Alpro Fresh Tuoremantelijuomaan on paahdettu kevyesti Välimeren manteleita, niistä on tehty pehmeä tahna ja se on blendattu veteen. 100% kasvipohjainen, sekä luonnollisesti vähärasvainen. Siitä saa kalsiumia, D-, B2-, B12- ja E-vitamiinia.
Tuoremantelijuomaa käytän aina pohjana meidän smoothieissa. 
Treenipäivinä lisään tuoremantelijuomaan 
Pirkan PRO vaniljaproteiinijuoman.


Lehtikaali toimii raudan, K- & C-vitamiinin, karoteenin, kalsiumin ja proteiinien lähteenä.
Ja se maistuu niin hyvälle! 
Tovi sitten sain ohjeen lehtikaali sipseihin, niitä pitää kokeilla.
Lehtikaalin kaveriksi sopii hyvin avokado. Siitä saadaan kaliumia, B-, E- ja K-vitamiinia.

Jos kaupasta ostettaessa avokado on vielä raaka, voit edistää kypsymistä laittamalla sen banaanin viereen köllöttelemään. Avokado kypsyy nopeammin banaanista erittyvän eteenikaasun vaikutuksen vuoksi.


Se vihreistä vihrein ainesosa on Foodinin Spirulina-jauhe. 
Siitä saadaan proteiinia, rautaa, magnesiumia, sinkkiä, seleeniä ja kalsiumia. 
Spirulina valittiin Suomessa vuonna 2015 Vuoden Rohdoskasviksi.

Cococin Chian siemenet ovat ravinnerikas lisä juurikin smoothiesiin tai puuroihin.
Chian siemenissä on 30% hyviä rasvoja ja 20% proteiineja. Ne sisältävät myös merkittävän määrän kuituja ja runsaasti kasviperäisiä omega-3-rasvahappoja. 
Mayojen kielessä sana "chia" tarkoittaa voimistaa. 



Blendaa nämä superfoodit & chin chin!


Foodin
CocoVi

Tehdäänkö teillä smoothieita? 
Olisi kiva nähdä sinun lemppari reseptisi kommenttikentässä ja kokeilla sitä.  
💚




12 kommenttia:

  1. Täällä myös smoothiet kuuluvat yleensä aamuun, mutta välillä tulee tehtyä myös iltaisin. Tuo lehtikaalin käyttö onkin hyvä vinkki, täytyykin testata.
    Mukavaa loppuviikkoa!

    VastaaPoista
  2. Hjam. herkullisen näköistä <3 Aurinkoista päivää ihanaiset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos 💚🍍🥑 Ihania hetkiä viikonloppuun Hilu 😘

      Poista
  3. Oi mikä voimajuoma ja nämä maistuu vielä niin herkulta ja antaa voimaa. Täytyy kyllä se oma blenderikin ottaa vihdoin käyttöön. Maijun ja Hellapoliisin smoothie ja raakamehu kirjasa löytyy vaikka mitä.

    Ihanaa aurinkoista päivää. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooh, kiitos vinkistä 😍📚🍍
      Mukavaa viikonloppua halien kera Tiia ❤️❤️❤️

      Poista
  4. Näyttääpä oikein terveyspommilta tuo juoma. Oma smoothie suosikkini on appelsiini, vesimeloni, mansikka ja kiiwi-yhdistelmä. Minulla on myös yksi herkullinen lehtikaaliresepti. Tein kerran itse neljän juuston pizzaa ja laitoin siihen päälle paloja lehtikaalia ja sitten uuniin. Siis se oli taivaallisen hyvää, lehtikaali sopi pizzaan kuin nenä päähän.
    Haleja teidän päivään <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Outi smoothie-ohjeesta ja lehtikaali vinkistä 😘
      Tunnelmallista viikonloppua 💗💗💗

      Poista
  5. Oijoi kun näyttää ja kuulostaa hyvältä tuo smoothie! Täällä tehdään aina silloin tällöin smoothieita, marjoista/hedelmistä kasattuja:) Mukavaa viikonloppua♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana 😘❤️
      Iloa ja valoa uuteen viikkoon ☀️💛

      Poista
  6. Terveelliseltä näyttää. Oma mahani ei kestä mitään kaalituotteita tai kaalin sukulaisia. Ei edes pinaattia. Aurinkoista viikkoa!

    VastaaPoista